استقبال معنادار دو عضو كابينه خاتمي از اقدام احمدي ن‍ژاد

بود كه " بايد طبق قانون عمل شود و نظرات شخصي و گروهي و خارج از چارچوب قانون دخالتي نداشته باشد. چنانچه روند اصلاح نشود و افرادي كه بدون دليل قانوني رد صلاحيت شده اند با تجديدنظر احقاق حق نشوند، برگزاري انتخابات خلاف قانون و از نظر اينجانب باطل است."

اين در حالي است كه منتقدان اين رفتار احمدي نژاد مي گويند افرادي كه رد صلاحيت شده اند از سابقه خوبي برخوردار نبوده و حتي برخي از آنها سابقه دستگيري در فتنه 88 را داشته اند و طبيعي است كه اين طيف از افراد نتوانند صلاحيت حضور در انتخابات را كسب كنند.

با اين حال، اين اقدام جنجالي رييس جمهور با حمايت معنادار مصطفي معين وزير علوم دولت محمد خاتمي روبرو شده است. وي كه با يكي از خبرگزاري هاي نزديك به فتنه گران گفتگو كرده است با بیان اینکه عدم تنفیذ حکم رییس کل پیشنهادی نظام پزشکی یکی از اختیارات قانونی رییس دولت است، تصریح کرد: رییس دولت می‌تواند با توجه به اختیارات قانونی خود این حکم را نپذیرد که اگر این اتفاق رخ دهد مجلس هم می‌تواند اقدام کند و البته نظام پزشکی می‌تواند ساز و کارهایی را در خود پیش بینی کند و کارهای خود را به دولت بعدی موکول کند.

در همين راستا،‌ يكي ديگر از اعضاي دولت خاتمي نيز به حمايت از احمدي ن‍ژاد برخاسته است. مسعود پزشكيان وزير بهداشت دولت خاتمي در گفتگويي كه با استقبال سايت روزنامه ايران مواجه شده است، با اشاره به اظهار نظر چندی پیش رییس جمهور درباره عدم ابلاغ حکم رئیس جدید سازمان نظام پزشکی گفت: در صورت اعلام ابطال نتیجه انتخابات از سوی رییس جمهور، قطعأ این انتخابات باطل است.

به گزارش طبنا، وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در این خصوص مختار است، گفت: ریاست جمهوری می‌تواند حکم تنفیذ ریاست بعدی سازمان نظام پزشکی را ابلاغ نکند که این مسئله حق طبیعی وی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت اعلام ابطال انتخابات از جانب رییس جمهور، مقوله احترام به نظر جامعه پزشکی چه می شود تصریح کرد: همانقدر که رای جامعه پزشکی دارای اهمیت است جایگاه ریاست جمهوری نیز قابل احترام است و جامعه پزشکی باید به این جایگاه احترام گذارد.

پزشکیان با بیان اینکه نقدهایی که به دولت می شود نباید باعث تضعیف جایگاه رئیس جمهور در کشور شود، گفت: اظهارات رئیس جمهور در خصوص ریاست سازمان نظام پزشکی دارای اهمیت است.

پزشکیان در ادامه تاکید کرد: انتظار می‌رود که رئیس جمهور با توجه به جایگاهی که دارد براساس قانون عمل کند.

وي خاطرنشان کرد: رئیس جمهور وظایف قانونی خود را دارد و اشخاص نباید با اظهارات غیر منطقی خود اقدامات رییس جمهور را زیر سوال برند.

مجموع اين حمايت ها به اضافه بازتاب اقدام رييس جمهور در رسانه هاي ضد انقلاب به خوبي نشان مي دهد تغيير در مشي احمدي ن‍ژاد طي سالهاي گذشته، بيش از همه به مذاق چه كساني خوش آمده است.

هم چنين در حالي كه رهبر معظم انقلاب در آبان ماه سال جاري فرمودند هر كسي فضاي جامعه را تا روز انتخابات به سمت تنش ببرد خيانت كرده است، مشخص نيست برخي اقدامات عجيب از سوي رييس جمهور با چه انگيزه اي صورت مي گيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, | 16:8 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |